Mededelingen 9 maart 2019

09-03-2019

Post in de vakantie.En er komt een rare week aan voor de kinderen en voor u. Aanstaande maandag zijn de kinderen een extra dag vrij i.v.m. de jaarlijkse studiedag van de Basis Fluvius. We starten de dag in de theaterzaal van Omnibus samen met collega's van nog 3 andere scholen. In de loop van de dag zullen we weer met onze eigen teams verder gaan. Thema's van de studiedag zijn; de vertaling van het strategisch beleid van de Stichting op schoolniveau, het werkverdelingsplan en voorbereiding richting schoolplan Confetti 2019/2020. Het belooft een drukke mooie dag te worden.
Op vrijdag 15 maart is de school gesloten i.v.m. de onderwijsstaking PO/VO. Hierover heeft u eerder meerdere berichten ontvangen.

Hierbij de agenda voor de komende week:

11 maart:     School gesloten studiedag de BasisFluvius
13 maart:     Afsluitende tentoonstelling activiteitenmiddagen. U bent van harte                                           welkom om vanaf 12.00uur mee te komen kijken naar wat de                                                           kinderen gemaakt hebben!
14 maart:     Juf Christel afwezig i.v.m. dalton tweedaagse
15 maart:    School gesloten vanwege onderwijsstaking. Juf Christel afwezig i.v.m.                                        dalton tweedaagse

Carnaval
Wij kijken terug op een geslaagd carnavalsfeest. Wat zagen de kinderen er mooi uit, wat was de school leuk versierd en wat er goed gezorgd door de ouderraad! Het bezoek van carnavalsvereniging de Flabinussen bracht wat extra leven in de brouwerij, jammer dat de prins verhinderd was vanwege zijn nieuwe baan, maar dat maakt hij vast goed met een gastles over de politie! De optredens van de kinderen waren top! Iedereen bedankt voor zijn/haar inzet!

Juf Renée geveld en geslaagd
Juf Renée heeft zich voor de vakantie ziek gemeld. Bij haar is de ziekte van Pfeiffer geconstateerd. Belangrijkste kenmerk van deze ziekte is het ervaren van extreme vermoeidheid. Na de vakantie zal zij haar werkzaamheden weer rustig oppakken. We bekijken of er ondersteuning mogelijk is zodat alle leerlingen die zij begeleidt wel voldoende geholpen worden.
In de vakantie stond het eindgesprek voor de opleiding tot Dalton IB-er gepland. Dat heeft juf Renée wel door laten gaan. En... ze is geslaagd! Wij feliciteren Renée hierbij met het mooi behaalde resultaat!

Vakantierooster 2019-2020
Onderstaand treft u het vakantierooster voor schooljaar 2019/2020. Dit vakantierooster is tot stand gekomen in afstemming met de andere Arnhemse schoolbesturen van PO/VO. Een overzicht van overige vrije dagen en studiedagen volgt in mei/juni.

herfstvakantie 10/12/2019 10/20/2019
kerstvakantie 12/21/2019 1/5/2020
voorjaarsvakantie 2/22/2020 3/1/2020
tweede paasdag 4/13/2020
meivakantie incl Koningsdag 4/25/2020 5/10/2020
hemelvaartsdag & vrijdag erna 5/21/2020 5/22/2020
tweede pinksterdag 6/1/2020
zomer 7/11/2020 8/23/2020

Schoolschakers Confetti naar de halve Gelderse finales!
Op 23 maart a.s. speelt het Confetti schoolschaakteam de halve Gelderse finales. Deze worden gespeeld in het Olympus College. De wedstrijden starten om 12.15 uur. Publiek is uiteraard van harte welkom! Wij wensen onze schaaktoppers heel veel succes!

Chromebooks besteld!
Om de kinderen steeds meer digitaal te kunnen laten werken en verwerken zijn er wederom een aantal chromebooks besteld. De komende jaren zullen we de devices verder uitbreiden met als doel straks over 1 device per 3 leerlingen te beschikken. De chromebooks worden onder andere ingezet voor oefenen (remediëren), opzoeken en informatie verzamelen, achtergrondkennis vergaren, het maken van presentaties/ verslagen en programmeren. Ook merken we dat steeds meer kinderen gebruik maken van hun eigen digitale leer- en werkomgeving. Wij zijn er trots op dat we in een relatief kort tijdsbestek zoveel extra devices hebben kunnen realiseren om onze kinderen van eigentijds onderwijs te kunnen voorzien.