Mededelingen 7 december 2018

07-12-2018

Hierbij de mededelingen voor deze week. Wat hebben we een mooi Sinterklaasfeest gevierd afgelopen woensdag! Wat fijn dat de kinderen van de groepen 5-8 met zorg aan hun surprises hebben gewerkt waardoor er echt allemaal stralende gezichten waren! Voor de kinderen van groep 1-4 hadden de pieten een echte Schatkamer ingericht waar de kinderen hun eigen cadeautje mochten uitkiezen. Dat was een groot succes! De stralende gezichtjes en verwondering bij het zien van zo'n sprookjesachtige ruimte en ook hier allemaal tevreden kinderen. We willen de versierouders, hulpouders, ouderraad en Sinterklaaswerkgroep bedanken voor al het werk dat ze hebben verzet!

Nu direct door in kerstsfeer. De bomen worden opgetuigd, de groepen versierd en de spanning verruild voor sfeervolle kerstliedjes en knapperende haardvuren. Door naar het volgende feest!

Voor nu een goed weekend gewenst en graag tot maandag!

Afsluiting activiteitenmiddagen Kerst
Noteert u alvast donderdag 20 december in uw agenda voor de afsluitende tentoonstelling van de kerst activiteitenmiddagen. Gedurende 2 weken gaan de kinderen van de groepen 3-8 knutselen, programmeren, koken en dansen rondom thema 'Kerst'. Vanuit de daltongedachte worden de kinderen gemixt. Tijdens deze tentoonstelling kunt u zien wat de kinderen gemaakt/gedaan hebben. De activiteitenmiddag kent een inloopkarakter. Vanaf 14.15 uur bent u van harte welkom!

Kerstviering 2018
Dit jaar willen we het kerstfeest met de kinderen vieren in de vorm van een kerstdiner. Alle kinderen zorgen voor iets te eten voor 8 personen en nemen dat op de avond van het diner mee naar school. Vanaf volgende week dinsdag (11 december) hangen er bij de klassendeuren lijsten met hapjes die gekozen kunnen worden. Wilt u ervoor zorgen dat u samen met uw kind een keuze maakt? Wanneer uw kind in de bovenbouw zit kan het ook zelf kiezen. Meer informatie aangaande het diner volgt!

Kerstkaartje voor ouderen...envelop met postzegel mee!

De feestdagen staan voor de deur, voor veel mensen een tijd waar ze naar uitkijken. Helaas voelen 1 miljoen ouderen zich juist extra eenzaam tijdens de decembermaand... Wellicht heeft u het zelf gezien afgelopen donderdag bij De Wereld Draait Door.

Jurre van YUNG DWDD ging op bezoek bij wat ouderen en kwam erachter dat een klein gebaar al een groot verschil kan maken, zoals een kaartje sturen. Het Nationaal Ouderenfonds probeert op deze manier al jaren zoveel mogelijk eenzame ouderen een hart onder de riem te steken met hun kerstkaartactie. Jurre ondersteunt deze actie en roept daarom iedereen op mee te doen en ook een kerstkaartje te sturen naar een eenzame oudere. Wij willen als school een bijdrage leveren. Daarom laten we alle kinderen een hele mooie kerstkaart maken.

We willen u vragen ons te helpen door uw kind(-eren) een onbeschreven envelop voorzien van postzegel mee te geven. Wij zorgen ervoor dat de kaarten in de enveloppen gaan en door vrijwilligers van het Ouderenfonds worden voorzien van een adres. Voor ons een kleine moeite, maar we doen de ouderen een enorm plezier!

De enveloppen mogen vanaf maandag 10 december mee naar school, het zou fijn zijn als ze allemaal uiterlijk donderdag 13 december binnen zijn zodat de kaartjes in elk geval voor het weekend op de post kunnen en voor de kerst bezorgd kunnen worden. Dank voor uw medewerking.