Mededelingen 16 november

17-11-2018
Beste ouders/ verzorgers,

Hierbij stuur ik u de mededelingen toe voor de komende week. Namens het hele team wens ik iedereen een gezellig weekend, veel plezier bij de intocht van Sinterklaas en graag tot maandag!

Christel Hensema

Studie-ontwikkelmiddag
Woensdag 21 november gaan de teamleden 's middags aan de slag met schoolontwikkeling. Onderwerp van deze middag is 'Feedback geven binnen een professionele cultuur'. Het aanspreken van elkaar op professioneel gedrag, maar daarop volgend ook het aanspreken van de kinderen en u als ouders. Allemaal met hetzelfde doel; het realiseren van het beste onderwijs voor uw en onze kinderen. Het belooft een boeiende middag te worden. De training zal op locatie gegeven worden. Dat betekent dat we woensdag na schooltijd allemaal snel weg moeten en er dus geen ruimte is voor overleg.

Nieuwbouwontwikkelingen
Dinsdag komt de bouwgroep weer samen om de laatste puntjes op de i te zetten van het voorlopig ontwerp. 's Avonds komen de collega's van SKAR bij ons op school eten en vergaderen over het KindCentrum dat we samen willen opstarten.

Inmiddels is er ook een adres voor onze nieuwe school; Stapelwolk 5, 6846 DR Arnhem! Nu het gebouw nog!

Hulp bij activiteitenmiddagen
Via de ouderhulplijsten hebben zich al een aantal hulpouders gemeld om te assisteren tijdens de activiteitenmiddagen* Mocht u het leuk vinden om de komende periode te helpen tijdens de kerstactiviteitenmiddagen (op 6 en 13 december), dan kunt u zich melden bij juf Saskia, juf Mieke of juf Suzanne. Wij zijn ook erg nieuwsgierig naar uw specialiteit of nu nog verborgen talent dat u wellicht kunt inzetten om de kinderen eens iets anders en extra's te bieden. Onder al die ouders zit vast veel potentieel!

*(activiteitenmiddagen:knutselactiviteiten, muziek, programmeren, schaken, dans en beweging, yoga, tekenen, bouwen etc.)

Hulp tijdens de open ochtend 21 november
Volgende week woensdag is er weer een open ochtend. Deze kent een andere invulling dan normaal, mensen kunnen binnenlopen en sfeer proeven in de groepen om zo de school in bedrijf te ervaren. Tijdens deze ochtend kunnen we nog hulp gebruiken van 2 ouders die het leuk vinden om mensen te ontvangen, te voorzien van koffie-/thee en vragen van ouder tot ouder te beantwoorden. Wanneer u zin en tijd heeft om hierin een rol te vervullen, wilt u zich dan aanmelden bij juf Christel? De open ochtend start om 8.30 uur en is rond 10.30 uur afgelopen.

Sinterklaas in Nederland en op Confetti...
Er volgt een dezer dagen een aparte mail over Sinterklaas. Op Confetti vieren we Sinterklaas gewoon op 5 december, maar op een aantal andere momenten wordt er ook extra aandacht aan geschonken. Wilt u uw mailbox in de gaten houden?

Mocht uw kind in groep 1-4 zitten. Maandag 26 november is de pietenavond. Tijdens deze avond mogen de kinderen verkleed komen als Piet of Sint, het hoeft niet maar mag wel. Als ze wel willen kunt u dus vast op zoek gaan naar een pet of mijter of zelfs heel pak!

De rest van de informatie volgt!

Storing in het Ouderportaal
Afgelopen week waren er problemen met het versturen van berichten via het ouderportaal. Via omwegen is het gelukt, maar vandaag kwamen er bij een groep berichten binnen die dinsdagavond al verzonden waren. Als het goed is, is het probleem nu weer opgelost.