Mededelingen 13 oktober 2018

13-10-2018
Beste ouders/ verzorgers,

Vanmiddag is de herfstvakantie begonnen! Het eerste deel van het schooljaar zit erop. We hebben alweer veel gedaan. Er is hard gewerkt om de structuur in de groepen neer te zetten. De vakantie is dan ook dik verdiend om weer even op te laden voor de volgende stap.

We wensen iedereen een heel fijne herfstvakantie. Graag tot maandag 22 oktober!

Team Confetti

Excuses late aankondiging inschrijving oudergesprekken
Afgelopen woensdag hebben we de inschrijving voor de oudergesprekken geopend. Per abuis is de aankondiging van deze inschrijving ook pas op dezelfde dag verzonden waardoor veel ouders niet op de hoogte waren en op voor hen ongunstige momenten de gesprekken moesten plannen. In het vervolg zullen we eerder aangeven op welk moment de gespreksplanner open wordt gezet. Onze excuses voor het ongemak.

Hoofdluis
Op de valreep van de vakantie zijn er in verschillende groepen hoofdluizen geconstateerd. Wilt u gedurende de vakantie uw kind controleren en indien nodig behandelen? We hopen na de vakantie weer luisvrij te kunnen starten! Dank voor de medewerking.

Informatie-avond 'kinderen en sociale media'

Op maandag 29 oktober organiseert Daltonschool Confetti een thema-avond rondom het thema;
Kinderen/ jeugd en het gebruik van sociale media.

Kinderen komen al op zeer jonge leeftijd in aanraking met internet, sociale media en games. Het hoort bij de tijd waarin wij nu leven, dat we kinderen hier ervaring mee op laten doen. Het is simpelweg niet meer weg te denken uit ons leven.

Het gebruik van internet en sociale media biedt prachtige en ongekende mogelijkheden. Het maakt dingen bereikbaar die onbereikbaar leken. We kunnen contact leggen, mensen verbinden, mooie dingen creëren en informatie verzamelen. Tegelijk is er ook de andere kant van het gebruik van deze nieuwe media. Als volwassenen moeten we onze kinderen daarom begeleiden in het ontdekken van alle mogelijkheden. Net als we kinderen leren fietsen op de weg, moeten we ze ook 'verkeersregels' leren voor op het oneindige internet.

Tijdens deze interactieve avond, komen beide kanten van het gebruik van sociale media uitgebreid aan de orde. De directeur van Confetti, Christel Hensema, zal de avond openen en een toelichting geven vanuit haar rol als schoolleider en ouder. De avond zal vervolgens geleid worden door een gastspreker.

Wij hopen dat veel ouders/verzorgers deze thema-avond zullen bezoeken. Aan de avond zijn geen kosten verbonden.
Graag tot ziens!

N.B.:De avond is toegankelijk voor alle belangstellenden, zowel bij school als niet bij onze school betrokkenen. Omdat de thema-avond vanuit Daltonschool Confetti wordt georganiseerd, zullen ouders van Confetti wel voorrang krijgen bij een grote opkomst.

Thema-avond Kinderen/ jeugd en gebruik sociale media

Locatie: MFC Omnibus, Theaterzaal
Aanvang: 20.00 uur
Einde: 21.30 uur