Mededelingen vrijdag 5 oktober 2018

05-10-2018

Vandaag vierden we de Dag van de leraar. Naast mijn woorden ontvingen de collega's elk een passende scheurkalender namens de bestuurders en een heerlijke vitamine smoothie namens de Ouderraad!
's Middags mochten we een gastspreker verwelkomen om met ons te praten over daltononderwijs. In februari 2019 zijn we aan de beurt voor de daltonvisitatie. En hoewel we al goed aan het bouwen zijn is het fijn om met iemand te sparren en aan het denken te worden gezet. De afgelopen weken zijn juf Kim en juf Corine al in verschillende groepen gaan meekijken om in kaart te brengen wat goed gaat en wat aandacht behoeft. Groepsbezoeken, scholing en bezoek aan andere daltonscholen gaat ons helpen kritisch te zijn en blijven. Zo gaan we stap voor stap aan de slag om dalton nog beter zichtbaar en voelbaar te maken binnen de school. Leuk voor ons was dat oud-collega Rik Voois gisteren ook op school kwam kijken naar de uitvoering van de daltonaspecten. Rik werkt zelf ook op een daltonschool en heeft vorig schooljaar de visitatie mee mogen maken. Hij keek dus ook vanuit die bril bij zijn rondgang. En... Rik was heel verrast te zien waar we allemaal mee bezig zijn geweest en hebben weten te realiseren na zijn vertrek. We gaan dan ook met frisse moed richting de visitatie!

Naast het daltononderwijs stond afgelopen week helemaal in het teken van de Kinderboekenweek. Een gezamenlijke feestelijke opening met een prentenboek en een boek cadeau voor elke groep, met een gemengd crea-circuit, bibliotheekbezoek en voorlezen door andere meesters en juffen in de groepen. Kortom allemaal lees en letteractiviteiten waar we volgende week nog mee verder zullen gaan.

Nog een weekje hard werken, leren en spelen en dan is het herfstvakantie. Laten we er een mooie week van maken!

Christel Hensema

Reminder ouderbijdrage

Namens de ouderraad een reminder aangaande de ouderbijdrage. Indien het u ontschoten is en u de bijdrage nog niet heeft voldaan, zou u dat dan alsnog willen doen? Met uw bijdrage kunnen we de jaarfeesten en extra activiteiten iets extra's geven. Alvast bedankt!

Reminder vragenlijst school-thuisroute

Afgelopen maandag kregen de kinderen van groep 5-8 een vragenlijst mee die zij deels en u deels moest invullen. Mocht u dit nog niet gedaan hebben of de lijst nog niet hebben ingeleverd; het kan nog tot woensdag, dan worden ze opgehaald. Dank voor uw medewerking!

Sprookjesfestival

In de herfstvakantie wordt Arnhem omgetoverd tot sprookjesstad tijdens de achtste editie van het Sprookjesfestival. Met sprookjesachtige voorstellingen, theater, dans, muziek, tentoonstellingen, workshops en het Grote Kabouterbos in Park Sonsbeek.

Het thema van deze elfde editie van het Sprookjesfestival is 'Gekkigheid'. In de omgeving van Arnhem is ook veel sprookjesachtigs te beleven. Volgende week ontvangen de kinderen een programmaboekje. Ook in de Schuytgraaf zijn verschillende activiteiten gepland, zeker de moeite waard om een kijkje te gaan nemen!

Fijn weekend gewenst!